קבוצת הספורט לא דאגה לערוך ביטוח לשחקנים וחויבה בתשלום

קבוצת הספורט לא דאגה לערוך ביטוח לשחקנים וחויבה בתשלום- ע"א 56160-02-15(מחוזי – חיפה)

פלוני נפגע בשלוש תאונות שונות עת שיחק כדורגל בליגת הנוער בקבוצת מכבי עירוני טירת הכרמל. בעקבות זאת נקבעה לו נכות צמיתה בשיעור של 10%. פלוני תבע, בין היתר, את קבוצת מכבי בטענה לרשלנות בתנאי המגרש שהביאה לטענתו לפציעות. בית משפט השלום דחה את התביעה ופלוני הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי.

בית המשפט המחוזי חזר על קביעות בית משפט השלום בכל הקשור בשאלת הרשלנות המתייחסת לתנאי המגרש. עם זאת, בית המשפט קובע, כי בהתאם לחוק הספורט קיימת חובה למועדון לבטח את שחקניו בביטוח – דבר שלא נעשה במקרה זה. בית המשפט מדגיש את החשיבות של עריכת הביטוח דווקא במקרים כמו אלו שכן, על פי פוליסת הביטוח זכאי השחקן לתשלום פיצויים וזאת ללא קשר לשאלת האחריות. כך, גם במקרה כמו של פלוני בו נקבע שאין רשלנות, הוא עדיין היה זכאי לתשלום על פי הפוליסה לו הייתה נערכת, כדלקמן: "לפיכך, הואיל ולא הוקם ביטוח כנדרש, המשמעות הינה שהיה מקום לקבל את טענת השחקן לפיה הופרה כלפיו חובה חקוקה והמסקנה מתחזקת דווקא במקרה כגון זה- בו לא הוכחה אחריות בעוולת הרשלנות ויש חשיבות יתרה לפוליסה כגון זו אשר הקמתה מתחייבת מכח חוק הספורט ואשר קבלת התקבולים מכוחה אינה דורשת הוכחת רשלנות".

היות ובאי עריכת הפוליסה פעלה הקבוצה בניגוד לחוק קובע בית המשפט המחוזי, כי התיק ישוב לדיון בבית משפט השלום אשר יקבע את הפיצוי לו יהא זכאי השחקן. בית המשפט קובע, כי הפיצוי יהא שווה ערך לזה לו היה זכאי פלוני לו הייתה מופקת עבורו פוליסת ביטוח כפי שהחוק מחייב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה