מיהרו לחזור מחו"ל בשל אשפוז האם – חברת הביטוח סירבה לשלם

זוג נופשים נאלצו לחזור ארצה מטיול בחו"ל בשל אשפוז דחוף של אחד ההורים. פוליסת הביטוח שערכו לצורך הנסיעה אמורה לפצותם על התשלומים שלא יוחזרו ששולמו לבית המלון. חברת הביטוח דחתה את התביעה בטענה שהכיסוי לא רלוונטי משעה שהטיול כבר התחיל. ת.א 069347/06 (שלום ת"א).

כל מי שמחליט לנפוש בחו"ל יודע, כי עליו לערוך ביטוח המכסה הפסדים ונזקים שעלולים להיגרם. גם משפחת אשד ידעה זאת ולכן ערכה ביטוח נסיעות לחו"ל לפני צאתה לטיול. בעת חניית ביניים בעמאן בדרכם ליעד החופשה, קיבלו הודעה כי אימה של התובעת אושפזה בבית החולים במצב קריטי. המשפחה מיהרה לשנות את כיוון הטיסה וחזרה ארצה לשהות ליד מיטת האם. הטיול כמובן לא יצא אל הפועל אבל את התשלומים ששילמה המשפחה לבית המלון כבר לא ניתן היה לקבל חזרה.

פוליסת הביטוח שרכשה המשפחה קבעה, כי חברת הביטוח תפצה את המבוטחים במקרה של תשלומים לספק שירות הנופש במקרה של אשפוז או מוות של בן משפחה קרוב. יחד עם זאת, במקרה של משפחה אשד, סירבה חברת הביטוח לשלם וטענה, כי הכיסוי הספציפי בפוליסה חל רק במקרה של ביטול הנסיעה לפני שהטיול התחיל. מכיוון שמשפחת אשד כבר יצאה לטיול ורק בחניית הביניים חזרה ארצה הרי שחברת הביטוח טענה שאין כיסוי ביטוחי.

בית המשפט בוחן את טענות הצדדים ומקבל את התביעה ודוחה את טיעוני חברת הביטוח. בית המשפט קובע, כי "מדובר בפוליסת ביטוח שנוסחה על ידי הנתבעת, ולפיכך יש לפרשה לרעתה. פוליסות ביטוח יש לפרש, ככל האפשר, באופן שיהא בה כדי להעניק כיסוי ביטוחי למבוטח, ופירוש תנאים מחריגים יהא מצומצם. במקרה של ספק בדבר הפרשנות יש להעדיף את הפרשנות המובילה לזכאות המבוטח"

בית המשפט מבחין, כי סעיף ההגדרות בפוליסה קובע, כי תקופת הביטוח הינה "מרגע צאת המבוטח את הארץ ועד שובו". מצד שני הכיסוי הספציפי בגינו הוגשה התביעה כולל חריג לפיו הביטוח יתקיים רק אם הביטול של הטיול יערך לפני תחילתו. בית המשפט קובע, כי מדובר במצב אבסורדי בו אף פעם המבוטחים לא יוכלו לקבל פיצוי. מצד אחד הכיסוי הביטוחי מתחיל רק לאחר תחילת הטיול ומצד שני ישנו חריג לפיו לא ניתן לקבל פיצוי במקרה שביטול הטיול נעשה לאחר שהטיול התחיל.

בנסיבות אלו קובע בית המשפט, כי על חברת הביטוח לשלם את מלוא העלות של הטיול שבוטל כפי שהתחייבה בפוליסה.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה