חייל נפגע בברכיים בתרגיל – קצין התגמולים טען שמדובר בעבר קודם

חייל קרבי נפל על שתי ברכיו במהלך תרגיל חטיבתי. מאז הינו סובל מכאבי ברכיים ואולם קצין התגמולים דחה את תביעתו בטענה, כי סבל מכאבי ברכיים גם לפני האירוע. בית המשפט נאלץ להכריע- ע"נ 45047-05-12.

חייל שנפגע במהלך שירות צבאי כתוצאה מפעילותו בשירות זכאי לתבוע פיצויים מאת קצין התגמולים. פעמים רבות מדובר בתהליך ארוך ומתיש כפי שהיה במקרה שהגיע לבית משפט השלום בחיפה.

חייל קרבי נפגע בשתי ברכיו שעה שנפל כשהוא נושא ציוד כבד במהלך תרגיל חטיבתי. החייל הרגיש כאבים חזקים בברכיו ולאחר יומיים פנה לקבלת טיפול כאשר מאז ועד היום הינו סובל מכאבים קשים. בדיקת MRI שבוצעה אף הראתה, כי נותרו קרעים ברצועה הצולבת בברך וכן קרע ברצועה עד למיניסקוס. החייל פנה בתביעה לקצין התגמולים ואולם התביעה נדחתה בטענה העיקרית, כי גם בעבר סבל החייל מכאבים דומים בברכיו.

בית המשפט בחן את טענות הצדדים וקבע, כי "אין בידינו לקבל טענה זו, ואנו מעדיפים האמור בחוות דעתו של המומחה מטעם המערער על פני האמור בחוות דעתו הרפואית של המומחה המשיב:
המערער לא הסתיר כי גם בעבר סבל מכאבי ברכיים, ברם הוסבר בעדותו כי מדובר היה בכאבים שחש בזמן פעילות מבצעית (בעת כריעה או כיפוף ממושך), אשר חלפו ללא צורך במתן טיפול כלשהו.
עדותו, כאמור לעיל, עולה בקנה אחד עם העולה מהתיק הרפואי שכן בזמן אמת, אין כל פניה מצד המערער לקבלת טיפול כלשהו בגין כאבים בברכיים, זאת בניגוד לכאבים המלווים אותו מאז האירוע הנטען ועד היום אשר בגינם הוא פונה באופן תדיר, ושיש אף ממצאים אוביקטיבים התומכים בטענה לקיומו של נזק ממשי לפחות בכל הקשור לברך ימין – קרע במינסקוס וקרע חלקי ברצועה הצולבת".

בית המשפט מקבל את הטענות גם ביחס לברך השמאלית בגינה לא נמצאו ממצאים אובייקטיבים בבדיקות עזר על ליקוי רפואי. בית המשפט קובע, כי "אפשר שכאבים לבדם יעלו כדי נכות, גם אם אין פתולוגיה או ממצאים המהווים נכות בבדיקות הדימות (ואף ללא הגבלת תנועה או השפעה על כושר הפעולה), ובלבד שמדובר בכאבים נמשכים שימצא להם תיעוד ותימוכין בחומר הרפואי"

בסופו של יום קובע אם כן בית המשפט, כי הכאבים והמגבלות בשתי הברכיים הינם תוצאה של אירוע הפציעה בתרגיל הצבאי וכי קצין התגמולים יכיר בנכותו של החייל.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה