הרופא יילד את התינוק בלידת וואקום והתינוק נותר משותק ביד

הרופא יילד את התינוק בלידת וואקום (שולפן ריק) והתינוק נותר עם שיתוק ביד שמאל – האם הייתה רשלנות בלידה? – ת.א 2228-08.

פלונית הובהלה לבית החולים אלדג'אני כאשר היא סובלת מצירי לידה. למקום הובהל הרופא המיילד והלידה החלה. במהלך הלידה נתקל הרופא בקשיים בחילוץ התינוק ועשה שימוש בשולפן ריק (לידת וואקום) לצורך חילוץ התינוק. התינוק חולץ אך נמצא, כי הוא סובל מ"שיתוק על שם ארב" ביד השמאלית.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נטען, כי הנזק נגרם בשל רשלנות הרופא ובית החולים משעה שחילצו את התינוק בלידת וואקום באופן רשלני. במשפט התברר, כי התינוק נולד במשקל של מעל 4 ק"ג כאשר במהלך הלידה נגרמה תקיעה של הכתפיים בתעלת הלידה ובשל כך בוצע חילוץ בלידת וואקום.

בית המשפט קבע, כי עיון בדו"ח הלידה מעלה, כי לא נרשמו בו כלל פרטים מהותיים באשר למהלך הלידה. נקבע, ש"אין חולק כי היה על ד"ר ג'ושה לתעד את ההוריות ללידת ואקום, התקיימות התנאים לביצועה, ואופן חילוץ העובר. אין גם חולק כי הדברים לא תועדו. העדרם של רישומים רפואיים מזמן אמת, יוצר לתובע נזק ראייתי ביחס לשאלה מרכזית השנויה במחלוקת, השאלה האם נתקיימו התנאים לביצוע לידת ואקום".
בית המשפט קבע, כי משעה שהרישום הרפואי לוקה בחסר הרי שהנטל להוכיח, כי לא הייתה רשלנות עובר לכתפי הנתבעים ומכיוון שלא הצליחו להרים את הנטל הרי שנקבע שעליהם לפצות את התובע.

מומחה מטעם בית המשפט קבע, כי לתובע נותרו 50% נכות לצמיתות ומשכך, בית המשפט העריך את הנזק בסך כולל של 2,203,721 ש"ח. מסכום זה הופחתו תשלומי המוסד לביטוח לאומי ואת היתר נדרשו הנתבעים לשלם כפיצוי לתובע.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה