החתימו את העובדת על מכתב התפטרות אחרת ידווחו שגנבה

חייבו את העובדת לחתום על מכתב התפטרות אחרת ידווחו למשטרה שגנבה מהמעסיק-ס"ע 6883-09-11 (אזורי לעבודה בתל אביב).

פלונית עבדה כאחראית משמרת ברשת לשיווק מזון. באחד הימים בסוף יום העבודה, לקחה 3 קופסאות מזון מוכן שנמכר על ידי הרשת ושילמה עבור קופסא אחת בלבד. ביום המחרת זומנה לשיחה עם המנהל והקב"ט ונשאלה לגבי המקרה. פלונית הודתה ששילמה עבור קופסא אחת וזאת מתוך טעות ובהיסח הדעת. פלונית התנצלה על הטעות. מספר ימים לאחר מכן זומנה שוב למנהל ונאמר לה על הפסקת עבודתה לאלתר תוך שהיא נדרשת לחתום על מכתב לפיו היא מתפטרת ומוותרת על זכויותיה לרבות פיצויי פיטורין והודעה מוקדמת אחרת ידווח האירוע למשטרת ישראל. פלונית חתמה על המסמך ולאחר מכן הגישה תביעה כנגד המעסיק לתשלום מלוא הזכויות המגיעות לה.

בבית הדין טען המעסיק, כי העובדת התפטרה מרצונה החופשי. יחד עם זאת, בית הדין דחה מכל וכל טענה זו משעה שהתברר, כי הובהר לפלונית שאם לא תחתום על מסמך ההתפטרות הרי שיגישו נגדה תלונה במשטרה. עוד התברר, כי מכתב ההתפטרות נוסח על ידי המעסיק.

בנוסף, המעסיק טען, כי בנסיבות העניין מדובר בעבירת משמעת המצדיקה שלילת פיצויי פיטורין. גם טענה זו נדחתה על ידי בית הדין. נקבע, כי בכדי שתתקבל טענה של גניבה יש צורך בראיות משמעותיות ביחס למקרה הרגיל במשפט האזרחי. עוד נמצא, כי גרסתה של פלונית הייתה מהימנה ובית הדין השתכנע, כי מדובר היה בטעות גרידא. בית הדין ציין, כי בפועל פלונית אף שילמה על קופסא אחת וכי כל העניין מקורו בטעות ולא בכוונת מרמה.

לאור זאת, בית הדין קובע, כי על המעסיק לשלם לפלונית פיצויי פיטורין מלאים. עוד נקבע, כי היא זכאית לתשלום בגין הודעה מוקדמת. בנוסף, היות ולא נערך לפלונית שימוע לפני הפיטורין, נקבע, כי המעסיק ישלם לפלונית פיצוי נוסף בסך של 6 משכורות בגין הפרת חובת השימוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה