הביטוח הלאומי הפחית נכות של נפגע מבלי לזמנו לדיון בועדה

המוסד לביטוח לאומי הפחית את נכותו של הנפגע מבלי לזמנו לדיון בפניה – ב.ל 21833-08-14 (בי"ד לעבודה בחיפה)

במסגרת תביעות לקביעת דרגת נכות מעבודה בפני המוסד לביטוח לאומי ישנה אפשרות להגדיל את הנכות שנקבעה לנפגע וזאת במקרה של השפעת הנכות על כושר העבודה וההכנסה (תקנה 15).

כאשר נקבעת לנפגע דרגת נכות צמיתה בשיעור של 20% ומעלה במסגרת תאונת עבודה, זכאי הנפגע וגם המוסד לביטוח לאומי לבחון בחלוף תקופה מסויימת האם חל שינוי בהשפעת הנכות על עבודתו של הנפגע. במקרה שכזה ניתן להעלות את נכות או להפחיתה למרות הזמן שחלף.

בשל שביתות ועיצומים שנוקט המוסד לביטוח לאומי במשך שנים, כמעט ולא מתקיימים דיונים בעניין התקנה שבנדון וזאת למרות פניות של מבוטחים להגדיל את נכותם בשל ההשפעה על העבודה.

במקרה שבפנינו החליט המוסד לביטוח לאומי לבחון את השפעה הנכות על עבודתו של הנפגע ולהוריד את נכותו. יחד עם זאת, המוסד לביטוח לאומי לא טרח לזמן את הנפגע לדיון ולהשמיע את טענותיו בפני הוועדה.

בית הדין לעבודה שדן בערעור של הנפגע העביר ביקורת חריפה על התנהלות המוסד לביטוח לאומי. בית הדין קובע, כי חלה חובה על המוסד לביטוח לאומי לזמן את הנפגעים לדיונים שבפני הוועדות ולא יתכן כי הוועדה תקבל החלטה מבלי לשמוע את הנפגע בפניה.

בית הדין מוסיף וקובע, כי היות ובמקרה שבפנינו הוועדה כבר דנה פעמיים בעניינו של הנפגע וזאת שלא בפניו הרי שאין טעם להחזיר את הדיון בעניינו לפניה ומשכך, קובע, כי על המוסד לדון מחדש בהחלטתו וזאת על ידי ועדה רפואית בהרכב חדש. עוד קובע בית הדין, כי מתיקו של הנפגע יש להוציא את החלטת הוועדה שהורתה על ההורדה בנכות וזאת כדי למנוע התרשמות של הוועדה החדשה מהקביעה.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה