בגלל מילה אחת – אושרה תביעה יצוגית כנגד חברת הביטוח הראל

בגלל מילה אחת – אושרה תביעה יצוגית כנגד חברת הביטוח הראל – ת.צ 16322-07-12 (מחוזי-ת"א).

חברת הביטוח הראל הנפיקה פוליסות ביטוח חיים לחברי ארגון נכי צה"ל. בתעודת הביטוח שנשלחה למבוטחים נרשם, כי קיים כיסוי ביטוחי בגין "מקרה מוות למבוטח עד גיל 75 שנה, כולל".

בעלה של התובעת נפטר בגיל 75 ו-11 חודשים. היא פנתה לחברת הראל לקבל את תגמולי הביטוח בגין מוות וחברת הביטוח דחתה את הפנייה בטענה שהכיסוי הביטוחי תקף "עד" לגיל 75 בדיוק כפי שנרשם בתעודת הביטוח. מכיוון שהמנוח נפטר לאחר גיל 75 הרי שאין כיסוי ביטוחי.

התובעת טענה בבית המשפט, כי הראל הטעתה את לקוחותיה וכי יש כמוה עוד רבים אחרים ומשכך יש לאשר את התובענה כתובענה ייצוגית. לטענתה, הראל כתבה בתעודת הביטוח כי הביטוח הוא עד גיל 75 שנה "כולל". משכך, יש לטענתה לפרש את התנאי באופן שכל אדם שהגיע לגיל 75 ועדיין לא הגיע לגיל 76 הרי שהוא מבוטח על פי הפוליסה. לטענתה מרגע שאדם הגיע לגיל 75 וכל עוד לא הגיע לגיל 76 הרי שהוא נחשב כבן 75.

בית המשפט נדרש לשאלה האם יש ממש בטענת התובעת והאם יש מקום לאשר את התביעה כתובענה ייצוגית. חברת הראל שבה וטענה, כי הפוליסה ברורה. כתוב שהביטוח הוא "עד" גיל 75 ומשכך, כל מי שעבר את גיל 75 אינו מבוטח. יחד עם זאת, איש בחברת הביטוח לא נתן תשובה מספקת לבית המשפט לשאלה מה המשמעות אם כן של המילה "כולל" במשפט "עד גיל 75 כולל".

בית המשפט קבע, כי ניתן היה לכתוב בתעודת הביטוח כי הביטוח הינו עד גיל 75 שנה. במקרה כזה ברור שאין כיסוי ביטוחי לאחר גיל 75. יחד עם זאת, חברת הביטוח שניסחה את הפוליסה הוסיפה את המילה "כולל" לסוף המשפט ובהחלט ניתן במקרה שכזה לפרש את גיל "75 כולל" כמי שהגיע לגיל 75 ועדיין לא הגיע לגיל 76. כלומר פרשנות לפיה כל מי שטרם הגיע לגיל 76 עדיין מבוטח.

לאור העובדה, כי הפרשנות של התובעת בהחלט סבירה אישר בית המשפט המחוזי את הבקשה לתובענה ייצוגית ואף פסק לתובעת הוצאות בסך של 50,000 ש"ח.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה