סיים עבודתו לאחר שעבר לגור בטבריה – האם זכאי לפיצויי פיטורין?

שליח סיים את העסקתו בחברה היות ועבר לגור בטבריה- האם זכאי לפיצויי פיטורין? – ס"ע 4197-11-11 (בית דין האזורי לעבודה בתל אביב).

שליח שעבד ברשת עיתונים הודיע לחברה על סיום עבודתו עקב מעבר מעיר מגוריו, בני ברק, לעיר נתיבות שבדרום. לאחר מכן הודיע על מעבר לעיר טבריה ועבר להתגורר בה. לטענת השליח הינו זכאי לפיצויי פיטורין היות ועבר להתגורר בעיר פיתוח.

סעיף 8(2) לחוק פיצויי פיטורין קובע, כי יראו כפיטורים גם התפטרות של עובד עקב העתקת מקום מגוריו ליישוב באזור פיתוח מישוב שאינו באזור פיתוח. תקנות פיצויי פיטורין קובעות, כי רואים התפטרות של עובד כפיטורים אם העובד גר לפחות 6 חודשים ביישוב באזור הפיתוח אליו עבר להתגורר. בנוסף, טבריה הינה אחת מהערים שנחשבות כערי פיתוח על פי התקנות.

רשת העיתונים טענה, כי השליח אינו עומד בתנאי החוק לקבלת פיצויי פיטורין. לטענתה העובד לא התפטר בשל הרצון לעבור להתגורר בטבריה אלא מסיבות אחרות ומעבר לכך, הוא לא עבר להתגורר בטבריה בפועל.

בית הדין קובע, כי על פי הפסיקה כדי לעמוד בתנאי החוק יש להראות שהעתקת מקום המגורים הביאה לכך שהעובד אינו יכול להמשיך לעבור בעבודתו הקודמת ולכן הוא מתפטר. לגבי התנאי השני יש צורך להוכיח שעובד עבר להתגורר בעיר פיתוח 6 חודשים אבל בכך לא די. יש להראות כוונה אמיתית להתגורר באזור הפיתוח לתקופה שאינה ארעית.

בית הדין קובע, כי במקרה הנוכחי אין ספק שהעובד עבר לגור בטבריה. העובד צירף הסכם שכירות, ספח תעודת זהות וכן עותק של תביעה שהגיש לדמי אבטלה בביטוח לאומי בסניף טבריה. מנגד, רשת העיתונים לא הציגה כל ראיה לתמיכה בטענה, כי לעובד הוצעה עבודה חלופית שהייתה מאפשרת לו להמשיך לעבוד בחברה גם במקום מגוריו החדש. לאור זאת קובע בית הדין, כי מדובר בהתפטרות שדינה כפיטורין ומשכך, זכאי העובד לפיצוי פיטורין על פי חוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה