קשישה סובלת פרקינסון נגררה על ידי הביטוח לבימ"ש בתביעת סיעוד

קשישה ילידת 1935, סובלת מפרקינסון ושבר באגן נגררה על ידי חברת הביטוח לבית המשפט כדי לקבל תגמולי ביטוח בגין סיעוד- ת.א 39646-07-11 (שלום- ת"א).

התובעת, ילידת 1935, בוטחה על ידי חברת כלל בפוליסת סיעוד המקנה תשלום חודשי בסך של 4,000 ₪ במקרה שתוגדר כסיעודית. התובעת חולת פרקינסון, שברה את מפרק האגן, טענה כי היא אינה יכולה לבצע 4 מתוך 6 פעולות ה-ADL המפורטות בפוליסה. על פי הפוליסה די בכך שאין באפשרות המבוטח לבצע 3 מתוך 6 הפעולות על מנת שיהיה זכאי לתגמולים – חרף זאת דחתה חברה הביטוח את התביעה.

התובעת הגישה תביעה לבית משפט בצירוף חוות דעת רפואית של מומחה מטעמה. חברת הביטוח בחרה שלא להגיש חוות דעת מטעמה. בית המשפט מינה מומחה רפואי שקבע ביום 4.11.12, כי התובעת שרויה במצב סיעודי. השופט מציין, כי אין ספק, כי ממועד חוות הדעת ולעתיד התובעת במצב סיעודי וכל שנותר לבחון הוא האם בתקופה שקדמה לכך, גם כן הייתה התובעת סיעודית.

השופט אינו חוסך שבטו מחברת הביטוח אשר בחרה למרות חוות הדעת לא לשלם את תגמולי הביטוח לפחות מיום 4.11.12 כאשר מדובר בסכומים שאינם שנויים במחלוקת. ובלשון בית המשפט: "ויוער, אין עסקינן בתביעה כספית רגילה אלא בקבלת תגמולים בשל מצב סיעודי כשאדם נתפס בשעת מצוקה בריאותית קשה אשר משפיעה על תפקודו ועל תפקוד ואורח חיי הסובבים אותו. הכספים נועדו לסייע לו ולמשפחתו להתמודד עם הקשיים שפקדו אותו. יש לראות בחומרה הימנעות מתשלום כספים שאינם שנויים במחלוקת במקרים כגון דא".

בסופו של יום קובע השופט, כי התובעת זכאית לתגמולי ביטוח בגין סיעוד מיום 2/2011 וכן מוסיף כי על הסכומים תתווסף ריבית עונשית בשל התנהגות חברת הביטוח בחוסר תום לב.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה