פוטר בהודעת SMS ותבע את עלבונו

פוטר באמצעות הודעת SMS ותבע את עלבונו בבית הדין. סע"ש 1520-01-13 בבית הדין האזורי לעבודה.

גדעון חתם על חוזה העסקה עם חברה לפיה הוא ישמש כמנהל עבודה באתר בנייה למשך 5 חודשים. באחד הימים במוצאי שבת, התכתב גדעון באמצעות מסרונים בטלפון הנייד עם האחראי עליו בעבודה בעניין שער אתר הבנייה שנותר פתוח. בשלב מסויים שלח המנהל לגדעון הודעת SMS כדלקמן:
"גידעון אתה עונה לי תשובות מפגרות. כנס אלי ביום שלישי דחוף לפגישה בשעה 08:00 במשרד באתר."
גדעון השיב: "ההתנסחות שלך לא ראויה ואינני מוכן לקבל צורת פנייה כזאת. אני גם חושב שאנחנו צריכים לדבר"
המנהל ענה: "אין לי זמן להיפגש אני לא אהיה זמין עד יום שלישי, התשובות שלך פשוט חסרות אחריות מאכזבות ולא מקצועיות וממש מפחיד לתת לך אחריות, אל תגיע מחר לעבודה, יום העבודה האחרון שלך היה ביום חמישי, נא תעשה חפיפה מדויקת עם שלומי".

לאור ההתכתבות טען גדעון שפוטר על ידי המעסיק וזאת ללא שימוע כנדרש בדין ודרש פיצוי בגין כך. בעניין זה נבהיר, כי הפסיקה הכירה בחובה של מעסיק להעניק שימוע לעובד לפני פיטורין כאשר במסגרת השימוע יוכל העובד לשטוח את עמדתו והדבר יאפשר למעסיק לשוב ולשקול את הצורך בפיטורין. חובת השימוע חלה על פי הפסיקה לא רק במסגרת גופים ציבוריים אלא גם במסגרת הסקטור הפרטי וכל מעסיק מחוייב לפני פיטורין להעניק שימוע לעובד.

בעניינו משעה שהפיטורין נעשו באמצעות הודעת SMS ואפילו שגדעון עבד במסגרת החברה תקופה של פחות מחודשיים, היה מקום לערוך שימוע בטרם הפיטורין. בית הדין קובע. כי "בנסיבות ענייננו, בהן התובע פוטר לאלתר, ללא שניתנה לו אפשרות ממשית לשכנע את המעביד אחרת, או להזים את הטענות כלפיו, קמה לו זכות לפיצוי בגין פיטורים שלא כדין".

בית הדין פסק לגדעון פיצוי בסך של 10,000 ש"ח למרות שעבד כחודש וחצי בלבד אצל המעסיק.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה