עבר התקף לב אבל בית החולים אבחן זאת כדלקת

עבר התקף לב ובבית החולים לא חשבו שמדובר בדלקת – ת.א 11062-11-11 (שלום הרצליה)

פלוני חש כאבים ולחצים בחזה בערב ראש השנה. למחרת הוא הזעיק אליו רופא הביתה שהגיע בשעות הבוקר והפנה אותו בדחיפות לבית החולים. בבית החולים אושפז פלוני לבדיקות ושוחרר עם אבחנה של דלקת בשריר הלב. בדיעבד, אין מחלוקת כיום שפלוני סבל מאוטם בשריר הלב וכי האבחנה של דלקת הייתה שגויה. פלוני הגיש תביעה לבית המשפט בטענה לרשלנות של בית החולים וכן, כי בעקבות כך, נגרם לו נזק לשריר הלב.

לאחר שמיעת הראיות בתיק קובע בית המשפט, כי האבחון השגוי במקרה זה עולה כדי רשלנות של בית החולים. בית המשפט קובע, כי אכן הייתה אפשרות סבירה, כי פלוני סובל מדלקת בשריר הלב ובקרומיו כפי שאובחן בבית החולים. יחד עם זאת, היה על צוות בית החולים לבצע את הבדיקות הנדרשות על מנת לוודא שאכן מדובר בדלקת ובלי לוותר על האפשרות, כי מדובר באוטם שריר הלב. בית המשפט קובע, כי בית החולים לא פעל למיצוי הבדיקות הרפואיות ולאבחון של אחת משתי האפשרויות.

בית המשפט מוסיף, כי בדיקות הדם והא.ק.ג. שהצביעו על שינוי, אקו לב, טרופונין ו-KPC שבוצעו לפלוני בבית החולים היו צריכים להעלות באופן ברור חשד ממשי לאוטם. על כך מוסיף בית המשפט יש לציין, כי לפלוני ישנו אף סיכון משפחתי לאור זאת שאביו סובל ממחלת לב מגיל צעיר.

לעניין הנזק נקבע על ידי בית המשפט, כי התקף הלב היה בן 24 שעות לפחות לפני שפלוני הגיע לבית החולים. בית המשפט מסתמך בקביעתו זו על מומחה בית המשפט, פרופ' קפלינסקי, אשר הסיק מסקנה זו מהעובדה שהאנזימים (KPC) היו כבר בשיאם עת התקבל פלוני לבית החולים. עוד נקבע, כי לא הוכח שחלה החמרה במצבו של פלוני בעקבות שחרורו מבית החולים באבחנה של דלקת ולא של אוטם. לאור זאת קובע בית המשפט, כי אין לזקוף לחובת הנתבעת את הנזק בגין האוטם שהתרחש עוד קודם הגיעו של פלוני לבית החולים.

למרות קביעתו של בית המשפט, כי בית החולים לא גרם לנזק בגין האוטם, כן נקבע, כי לפלוני נגרמה פגיעה באוטונומיה שעה ששוחרר מבית החולים מבלי שנמסר לו על ידי הרופאים, כי לקה באוטם ומבלי שבוצע לו צנתור כך שנאלץ לסבול מספר ימים עד שביצע צנתור בבית חולים אחר ולאחר שאובחן בסופו של דבר. עוד נקבע, כי נגרמו לו כאב וסבל וכן הפסדי שכר לתקופה של מספר ימים. בגין כל אלו נפסק על ידי בית המשפט פיצוי בסך של 150,000 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה