עברה ניתוח שאיבת שומן ונותרה עם שקעים עמוקים בבטן ובירכיים

עברה ניתוח שאיבת שומן ונותרה עם שקעים עמוקים בבטן ובירכיים – ת"א 50521-06-11 (שלום ירושלים)

פלונית רצתה להיטיב את מראה גופה ופנתה לביצוע ניתוח שאיבת שומן. לאחר שהניתוח בוצע ובחלוף תקופה החלמה נותרה עם חוסר פרופורציה בגופה ועודפי שומן במותניים ושקעים בולטים בבטן ובירכיים. פלונית הגישה תביעה כנגד הרופא והמרפאה המטפלת בטענה לרשלנות רפואית.

בית המשפט שמע את המומחים מטעם שני הצדדים וקבע, כי ישנן שלוש אפשרויות מעשיות בכל הנוגע לניתוחי שאיבת שומן. מצב ראשון הוא שמדובר באדם שסובל מעודף שומן קיצוני. במקרה כזה לאחר שאיבת שומן יוותרו עודפי עור רבים ויתכנו הידבקויות של העור לשרירים דבר שיגרום להופעת גומות וקפלים. במצב כזה בדר"כ יבוצע גם ניתוח לכריתת עודפי העור. פלונית לא סבלה מעודף שומן קיצוני ולכן מקרה זה לא חל עליה. מצב שני הינו מצב בו למרות שהמנתח פעל כראוי ושאב כמות סבירה ונכונה של שומן העור לא התכווץ בצורה יפה. זה מצב שנראה בו התממשות של סיכון מובנה של הניתוח ולא רשלנות של המנתח. מצב שלישי ינבע כתוצאה משאיבת יתר של שומן על ידי המנתח דבר שיגרום לגומות ועודפי עור. במקרה שכזה יש לראות בתוצאה רשלנות של המנתח.

בית המשפט קובע, כי בעניינה של פלונית התוצאה נגרמה בשל שאיבת שומן ביתר על ידי המנתח כאשר מנתח מנוסה אמור לחוש מתי להפסיק את שאיבת השומן.

באשר לנזק, בית המשפט קובע, כי כיום נכותה של פלונית הינה בשיעור של 10%. יחד עם זאת, באפשרותה לבצע ניתוח מתקן לשפר את מצבה דבר שיוביל להקטנת הנכות. בעניין זה הכלל הוא שאין לחייב ניזוק לעבור ניתוח כאשר הוא לא מסכים לכך אולם סירובו של הניזוק לפנות לניתוח שעשוי להיטיב עם מצבו יכול ויילקח בחשבון בעת קביעת הפיצוי. בענייננו, פלונית סירבה לניתוח בטענה שהיא חוששת ומפחדת מניתוחים נוספים. יחד עם זאת, בית המשפט התרשם שלא כך הדבר והתברר שפלונית אף עברה מאז שאיבת השומן ניתוח נוסף בחזה. משכך, בית המשפט מפחית את סכום הפיצוי בהתאם ומעמיד את הפיצוי על סך של 48,000 ₪.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה