נפגע בידו בתאונת עבודה וביקש הכרה גם כנפגע טראומה

נפגע בידו בתאונת עבודה וביקש שיוכר גם כנפגע טראומה -ב.ל 15076-11-12 (אזורי לעבודה-חיפה)

במסגרת עבודתו של פלוני הוא נדרש לפרק צינור של תנור. בעת ביצוע העבודה נגרם פיצוץ והשתחררו אדים רותחים שגרמו לפגיעה בידו השמאלית של פלוני. ביטוח לאומי הכיר בפגיעה ביד שמאל כפגיעה שנגרמה בעבודה. עם זאת, דחה המוסד לביטוח לאומי את התביעה להכיר בהפרעה פוסט-טראומטית בעקבות האירוע ומשכך, הוגשה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה.

בית הדין מצא לנכון למנות מומחה רפואי בתחום הפסיכיאטרי על מנת לבחון את המקרה. המומחה הבהיר לבית הדין כי במקרה של טענה לטראומה פוסט טראומטית, PTSD, הרי שחלק משמעותי מהקביעה נסמכת על בסיס תלונות הנפגע ואמינותו. לשם כך, ביקש המומחה לבדוק את פלוני.

לאחר ביצוע הבדיקה קבע המומחה, כי מצא את התלונות אמינות ומשכך, קבע, כי פלוני סובל מהפרעה פוסט טראומטית כאשר את ההפרעה יש לייחס אל אירוע התאונה שחווה. למרות חוות הדעת התעקש המוסד לביטוח לאומי כי יש לדחות את התביעה ואולם בית הדין דוחה את הבקשה ומקבל את התביעה תוך שהוא מסתמך על חוות הדעת הרפואית.

בית הדין קובע, כי משעה שיש קשר בין המצב הנפשי ממנו סובל פלוני ובין אירוע התאונה שאין חולק שהתקיימה, הרי שאין מקום לסטות מהאמור בחוות דעת המומחה הרפואי ויש להכיר בתסמונות כנובעת מהתאונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה