מי זכאי לכספי הפיצויים- הקטינה או האלמנה?

מי זכאי לכספי הריסק בפוליסה- הבת הקטינה או האלמנה? – תיק מס' 41974-04-12 (משפחה- חיפה).

אביה של פלונית (קטינה) נהרג בתאונת דרכים. למנוח הייתה קיימת פוליסת ביטוח תאונות יחד עם אשתו/אלמנתו לפיה במקרה של מוות מתאונה ישולמו כספי הביטוח הרשומים בפוליסה לידי המוטבים ובאין מוטבים – לידי היורשים.

לאחר מות המנוח, פנתה האלמנה אל חברת הביטוח וקיבלה לידיה את תגמולי הביטוח המלאים. בהתאם לצו הירושה, פלונית הינה היורשת של אביה באופן יחסי של 1/4 מהעיזבון. בנסיבות אלו הגישה פלונית תביעה לבית המשפט לענייני משפחה בדרישה לחייב את האלמנה (אמה החורגת) לשלם לה את חלקה (1/4) מהסכום שהתקבל.

בית המשפט מעיין בתנאי הפוליסה לפיהם: "מקרה ביטוח שהסתיים במות המבוטח – תגמולי הביטוח ישולמו למוטבים הקבועים כמפורט בפוליסה ובהעדר קביעה כאמור ליורשיו החוקיים של המבוטח, בגובה הסכום הרשום במפרט בגין מוות עקב תאונה".

בית המשפט קובע, כי הצדק הוא עם הנתבעת ולא עם הקטינה שכן, על פי הפוליסה היורשים יהיו זכאים לכספי התגמולים רק במקרה שבו לא נקבעו מוטבים בפוליסה. במקרה הנדון נרשמו כמוטבים בפוליסה הן המנוח והן האלמנה כך שבמקרה של מות אחד מהם יהיה זכאי השני לתגמולים.

בעניין זה חשוב להבהיר, כי תגמולי הביטוח אינם חלק מהעיזבון של המנוח ומשכך, במקרה של מוות ישולמו התגמולים ישירות למוטב בפוליסה ללא קשר לשאלה מי היורשים על פי צו הירושה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה