הרימה חבילה ונפגעה בגב – חברת הביטוח טענה שלא מדובר בתאונה

אלינור הרימה במהירות חבילה כבדה ונפגעה בגבה. אלינור בוטחה בפוליסת תאונות אישיות ואולם חברת הביטוח טענה שאין מדובר בתאונה. בית המשפט דן במחלוקת – ת.א 37617/07

אלינור הרימה חבילה כבדה בעת עבודתה ואז נפגעה בגבה. מומחה רפואי אף קבע כי נותרה לה נכות רפואית בעקבות האירוע. אלינור בוטחה בפוליסת תאונות אישיות לפיה הינה זכאית לפיצוי במקרה של נכות מתאונה. חברת הביטוח דחתה את התביעה. לטענת החברה המקרה שאירע לאלינור אינו תאונה כהגדרתה בפוליסה. החברה טענה, כי יש לעמוד בשלושה תנאים מצטברים לזכאותו של המבוטח לתגמולים: הראשון – קיומה של חבלה גופנית, השני – החבלה הגופנית נגרמה ללא קשר לסיבות אחרות והשלישי – החבלה הגופנית נגרמה על ידי גורם חיצוני. לטענת החברה התנאים לא מתקיימים ובוודאי שאין גורם חיצוני שגרם לאירוע.

בית המשפט בוחן את טענות הצדדים. באשר לחלק הראשון – אין ספק כי נגרמה חבלה גופנית. אלינור נותרה עם נכות רפואית בגבה בעקבות האירוע. בית המשפט מוסיף, כי החבלה נגרמה ללא קשר לסיבות אחרות אלא בשל ביצוע פעולת ההרמה. באשר לשאלה האם החבלה נגרמה על ידי גורם חיצוני, הרי שבית המשפט קובע, כי החבילה אותה הרימה אלינור היא הגורם החיצוני שהוביל לאירוע ולכן למעשה האירוע כולו עומד בהגדרת הפוליסה לתאונה.

בנסיבות אלו זכאית אלינור לקבלת הפיצויים על פי הפוליסה.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה