הצוות הרפואי התרשל והתינוקת נפטרה אחרי 96 שעות

רשלנות בלידה הביאה למות התינוקת לאחר 96 שעות -ע"א 10411-12-13 (מחוזי-באר שבע).

פלונית הרתה בעקבות טיפולי הפריה שעברה. כחודש לפני הלידה הגיעה פלונית לחדר המיון בשל צירים מוקדמים, תכיפות בהטלת שתן והקאות. לאחר בדיקות שוחררה לביתה תוך קבלת טיפול אנטיביוטי. כחודש לאחר מכן שוב חזרה פלונית לבית החולים כאשר מספר ימים לפני הלידה נמצא ממצא של ליקוציטים גבוהים. התינוקת נולדה באמצעות שימוש בשולפן ריק אשר הותיר המטומה תת קרקפתית בראשה. התינוקת סבלה ממצוקה כבר מרגע לידתה ובסופו של יום נפטרה בחלוף 96 שעות כתוצאה מאלח דם שנגרם מחידק האי קולי.

ההורים הגישו תביעה כנגד בית החולים בטענה שהלידה הייתה צריכה להתבצע מוקדם יותר וכן שהלידה בוצעה ברשלנות שהובילה לגרימת המטומה בעקבותיה התפתחו החיידקים. עוד טענו ההורים כי בית החולים התרשל בכך שלא אבחן את ההדבקות בחיידק במהירות ולא טיפל בתינוקת באופן מידי באמצעות אנטיביוטיקה. עוד טענו, שהרופאים לא התייעצו עם מומחים מהמחלקה למחלות זיהומיות בילדים.

בית המשפט קובע, כי בשלב הראשוני של הלידה פעלו הרופאים כנדרש. הם יילדו את התינוקת באמצעות שולפן ריק ולא היה צורך בנסיבות העניין לבצע ניתוח קיסרי. לעניין זה יש אף תמיכה בכך שלאחר הלידה מצבה של התינוקת היה יציב ורק החל מהשעה ה-65 החל מצבה להתדרדר.

יחד עם זאת, בית המשפט קובע, כי הצוות הרפואי התרשל לאחר שאובחן כי התינוקת סובלת מזיהום. הצוות הרפואי אומנם טיפול בתינוקת באמצעות אנטיביוטיקה ואולם הרשלנות נובעת מכך שלא נערכה שום התייעצות עם המחלקה למחלות זיהומיות בילדים שמצויה בבית החולים ושלה ניסיון רב במקרים שכאלו. בית המשפט קובע, כי מאחר שבית החולים לא ערך התייעצות כנדרש עובר הנטל אל הצוות הרפואי להוכיח, כי לא התרשל ובכך בית החולים לא עמד. לאור זאת קובע בית המשפט, כי בית החולים יפצה את ההורים על מות התינוקת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה