הפגיעה בגבו של נהג משאית האשפה הוכרה כתאונת עבודה

הפגיעה בגב של נהג משאית האשפה הוכרה כתאונת עבודה – ב.ל 8065-07-12 (אזורי לעבודה- ת"א).

פלוני עבד במשך שנים רבות כנהג משאית אשפה בעיריית תל אביב. במהלך השנים החל לסבול מכאבים בגבו ונמצא שהוא סובל ממחלה ניוונית של הדיסקות הבין חוליתיות בעמוד השדרה המותני. פלוני הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי להכיר במצבו הרפואי כנובע מהעבודה ואולם המוסד דחה את התביעה ומשכך, הוגשה על ידו תביעה לבית הדין האזורי לעבודה.

בבית הדין הוסכם, כי פלוני עבד במשך שנים כנהג משאית אשפה כאשר בשנים האחרונות בכבישים רבים ישנם "במפרים" כאשר ב-15 השנים האחרונות נדרש פלוני לנסוע לחיריה מספר פעמים ביום כאשר בכניסה ל"חיריה" ישנם "במפרים".

בית הדין האזורי לעבודה מינה מומחה רפואי מטעמו בתחום האורטופדי כדי לקבוע האם יש קשר בין המחלה הניוונית בגב ובין העבודה של פלוני. המומחה מתייחס לסיבות שבגינן מתפתחת מחלה ניוונית של הדיסקות וקובע, כי "בין הגורמים החיצוניים יש מקום נכבד לגורמים הקשורים למקום העבודה. החשובים שבהם הנם עבודה מאומצת בתנוחות קשות ושהות בתנאים של רטט כל גופי". המומחה מוסיף ומציין, כי ישנם גם גורמים פנימיים שיכולים לגרום למחלה כגון עודף משקל ועישון כבד.

היות ונמצא, כי פלוני עובד ועבד בתנאים של רטט כל גופי ("במפרים") מוצא המומחה לנכון לקבוע, כי יש קשר סיבתי בין מחלת הגב של פלוני ובין העבודה. המומחה קובע, כי "משתמע מכך, שרטט כל גופי חבר לגורמים אחרים שצוינו למעלה, דהיינו הגורם הגנטי, עודף משקל ועישון כבד והביא להתפתחות המחלה".

לאור כל זאת ובהתבסס על חוות הדעת קובע בית הדין, כי מחלתו של פלוני הינה תוצאה של עבודתו על פי תורת המיקרוטראומה ומשכך, הוא זכאי לכל ההטבות כ"נפגע בעבודה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה