הניתוח להוצאת אבן חצץ מהאוזן הסתבך

ניתוח שעברה ילדה כבת 5.5 להוצאת אבן חצץ מתעלת האוזן הימנית הסתבך. הילדה נותרה עם ליקוי שמיעה באוזן- בית המשפט דן באחריות בית החולים – ת.א 5910-07.

ילדה כבת 5.5 הגיעה לבית החולים סורוקה לאחר שאבן חצץ נכנסה לתעלת האוזן הימנית במהלך משחק. בבית החולים הוסבר לאביה של הילדה כי יש צורך בניתוח קטן על מנת להוציא את האבן. הניתוח התארך ולאחר שהסתיים שוחררה הילדה לביתה. לאחר הניתוח החלה הילדה לסבול מסחרחורות וחוסר יציבות. הוריה של הילדה שבו לבית החולים ובבדיקת C.T נמצא, כי נותרו חתיכות מהאבן באוזן. בוצע ניתוח נוסף להוצאת החתיכות שנותרו ואולם בסיום הניתוח השני, בבדיקה שנערכה, התברר, כי נגרמה לילדה פגיעה מהותית בשמיעה.

הוריה של הילדה פנו לבית המשפט בתביעה כנגד בית החולים בטענה שהייתה רשלנות בביצוע הניתוח. בבית המשפט הוצגו חוות דעת רפואיות של מספר רב של מומחים כאשר בסופו של יום קבע בית המשפט, כי בית החולים התרשל בטיפול בתובעת מהסיבות הבאות:
א. היעדר אנמנזה כנדרש – התברר, כי הרופאה שביצעה את הניתוח הראשון לא שאלה את הורי הילדה לגבי פרטים ואירועים קודמים בעברה הרפואי שיש בהם כדי להשפיע על הניתוח. לו הייתה עושה כן הייתה יודעת, כי לילדה היסטוריה של דלקות אוזניים דבר שהיה מצריך זהירות יתר בפרוצדורה הרפואית.
ב. לא נערכה התייעצות עם רופא בכיר – הניתוח נערך על ידי מתמחה כאשר במהלך הניתוח נגרמו קשיים כאשר האבן התפוררה ונגרמה בצקת בתעלת האוזן. בית המשפט קבע, כי בנסיבות אלו היה צורך לבצע התייעצות עם מומחה בכיר דבר שלא נעשה בפועל ושלו היה נעשה ניתן היה לפעול בדרך שונה לרבות הפסקת הניתוח והמשכתו לאחר מכן.
ג. לא בוצעה בדיקה מקיפה בעת השחרור מבית החולים – בית המשפט מציין, כי לאחר הניתוח שוחררה הילדה לביתה ללא בדיקה מקיפה שהייתה מאפשרת להבחין כבר באותה עת בכך שהינה סובלת מחוסר יציבות וכי נותרו חתיכות של אבן בתעלת האוזן.

לאחר שבית המשפט קובע, כי לבית החולים ישנה אחריות לליקוי בשמיעה של הילדה הוא עובר לדון בשאלת הנזק ומעמיד את סכום הפיצוי על סך של 600,000 ש"ח.

UA-57789653-1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

גלילה למעלה